Wednesday 30 September 2009

Mansuhkan ISA di sana sini...HAPUSKAN ISA

Dah lama tak update blog...bila saya semak di blog kulupsakah...dah 1 week tak update blog...kesian..

Jadi bersempena dengan selesainya penamaan calon di Bagan Pinang oleh BN saya terasa ada semangat untuk update blog...bersempena nak kuatkan semangat untuk sama-sama kempen HAPUSKAN ISA di Bagan Pinang dan di tanahair tercinta Malaysia.

Buat permulaan update semula blog ni...saya pun sama-sama nak kempen untuk letakkan image ni di blog...
Di bawah ni pula..saya kongsikan saja gambar2 raya bersama para reformis di rumah Dr Hatta Ramli pada hari Sabtu yang lepas...seronok dan ceria dapat bertemu ramai teman-teman lama yang sering kena tembak dengan tear gas dan water cannon.


Aiman-teman selokap dua kali...Dr Wardah pernah juga merasa ditangkap..ummuasiah..tak berhenti makan..ambil peluang makan sepuasnya...kambing bakar...sedap sekali...di belakang Asma' dan Raja Rohaisham..ibu kepada 2 orang anak teristimewa dan isteri Kulup Sakah:)


Deretan makanan...just can't resist it...

ummuasiah..."eh..Aiman..apa kata next time demo kita pakai baju kurung cantik2 dan berwarna warni..mesti tak kena tangkap punya. Kan hari tu di mahkamah polis kata dia cam orang yang nak ditangkap melalui warna kulit dan pakaian."

Dr Hatta: "ishh..racist betul"

Aiman: "tak yah la kak...kak muka kita ni dah ada chop dah untuk ditangkap, tapi tak pe lah..jom kita pesan baju kurung cantik2".

Sham: "kak..siap bawa handbag glamour-glamour sikit"

Itukah serba sedikit bualan kami petang tu di rumah Dr Hatta...tapi memang benar polis yang dipanggil saksi telah mengatakan demikian...mereka cam orang yang mereka tangkap melalui warna kulit, pakaian..dan entah apa lagi tah...teruk betul...

Ha...ni kumpulan reformis dulu hingga kini...Zunar and team siap bawa majalah Gedung Kartun untuk dipromosi dan dijual...laris...semua beli lebih dari satu...datang YB Ronnie lagi banyak dia borong...risau semua takut habis...

Terimakasih Zunar sebab bagi copy paste gambar2...cameraman entah macamana tak bawa camera dia hari tu...

Moga bertemu kembali...

4 comments:

AKUOKU said...

seronok bila dapat jumpa kawan2 seperjuangan...
bila pi majlis mcm ni bukan nak makan bukan agenda utama (hakikatnya makan banyak) tapi yg lebihnya nak jumpa sahabat2 yg dah macam saudara sendiri.

Mama Nurin said...

akum..saya ni bukan la nak sokong sapa..tp saya harap..jgn la penting kan diri sendiri..saya tgk apa saja kerajaan buat suma salah..x boleh kan bg sedikit ruang untuk nampak kebaikan...tak semestinya kita aja yg betull...saya mintak maaf apa yg saya tulis ni..tp kadang2 saya rasa..ada org yg tak pernah bersyukur...suma yg dibuat salah..kalau mcm tu..kita ni x pernah rasa berterima kasih pada Allah yg bagi kita akal utk pikir sedikit apa yg kadang2 kita x nampak apa rasionalnya apa kita lalui...

ummu asiah said...

sham..

ambil peluang makan gak.

tapi mmg betul best jumpa kawan.

ummu asiah said...

mamarindu..

terimakasih ziarah dan komen..sentiasa dipersilakan..

Terima kasih pada Allah sering kita ucapkan..Alhamdulillah...

Terima kasih pada manusia sesuai dengan tempatnya...

Selagi manusia zalim..kita terus tentang...kerana Allah..