Thursday 11 November 2010

Moga impian terlaksana: Diari Seorang Suri Rumah.

Sejak beberapa minggu hingga berganti bulan dan seterusnya berganti tahun sudah, hati saya benar-benar terpaut dengan usaha-usaha ibu-ibu dan kawan-kawan yang menjalankan perniagaan mereka secara online. Pelbagai jenis perniagaan diusahakan dengan bidang kepakaran dan minat masing-masing.

Saya sendiri amat berminat membuka sebuah kedai buku. Cuba juga menceburkan diri di dalam usaha menyediakan laman blog untuk mengusahakan perniagaan secara online...namun rahsia tidak bergeraknya usaha saya ini ialah kerana saya tidak fokus...tidak bersungguh. Jadi saya tidak perlu menilai di mana silapnya kenapa ianya tidak berhasil.

Namun saya masih berusaha...niat tersebut tetap tertanam jauh di sudut hati.

Dua hari lepas saya membaca di laman Facebook Puan Ainon Mohd dari PTS tentang niatnya untuk menjalankan kursus percuma bagi mereka yang ingin membuka kedai buku.

Ainon Mohd. Iklan! Saya merancang mahu mengadakan kursus percuma dengan tajuk "Membuka Bisnes Kiosk Buku dalam Supermarket" Adakah tuan berminat hadir?


gambar dari laman Facebook Puan Ainon

Sungguh teruja membacanya dan saya menjadi antara yang terawal memberikan respon:

Nashita Md Noor
Minat!! saya dengan ajakan teman FB Ronasina dan isteri telah buat tempahan satu kiosk di Pusat Beli Belah Metro di Kajang. Sewanya agak murah. Jadi saya booking saja dulu satu tapak.

Saya memang sangat berminat untuk memiliki sebuah kedai ...buku..macam rezeki pula kalau dapat hadiri kursus ini..harap kesampaian.

Moga tercapai cita-cita ini...niat untuk meneruskan usaha menjalankan bisnes online akan tetap saya teruskan moga akan beroleh hasil juga dari usaha duduk-duduk di hadapan komputer..

Hari semalam saya menghabiskan masa yang agak lama di hadapan komputer melawat beberapa tapak perniagaan terutama sekali yang berkait rapat dengan dunia buku.

Sungguh bangga disamping teruja dengan usaha pasangan suami isteri ini dengan perniagaan mereka...mari kita sama-sama lawati dan lihat hasil usaha pasangan yang amat muda ini...

BELI BUKU ONLINE

Cuba pula lihat hasil bakery yang sungguh cantik ini...memang kreatif dan perlu daya usaha yang cukup tinggi...tahniah...

NAJAH HOMMADE CAKES

SELAMAT MAJU JAYA UNTUK SEMUA YANG BERUSAHA!!!

(Isshh..tak nak hilang pula tanda italic ni!!!)

No comments: