Monday 20 July 2009

JUSTICE FOR BENG HOCK

Justice For Beng Hock
dari Stadium MBPJ
Foto: Abah Asiah

Alhamdulillah...betapa syukurnya saya melihat keluarnya gambar ni dalam blog post saya. Puas saya cuba upload sejak jam 10 malam tadi lagi...hampir berputus asa. Tapi demi untuk berkongsi dengan sesiapa yang tersinggah ke sini, saya teruskan jua usaha kecil saya ini...demi sebuah 'keadilan' untuk anak bangsa Malaysia yang telah terkorban, terbunuh dan dibunuh!!!!


Saya menerima berita kematian Teoh Beng Hock ketika saya berada di Johor Bahru, mengikuti suami yang bertugas di sana. Saya dan dua orang anak mengambil kesempatan untuk berehat di Hotel selama 3 hari. Walaupun berada di Hotel di tengah2 bandar JB saya terputus hubungan dengan dunia internet kerana tidak punya broadband dan hotel dan kawasan sekelilingnya begitu kedekut untuk sediakan internet access secara percuma.

Ya..Keadilan untuk Mendiang Beng Hock, ahli keluarganya, secara khusus dan secara umumnya kepada seluruh rakyat Malaysia...Anak Bangsa Malaysia...bukannya anak bangsa Melayu, China, India, Kadazan atau suku kaum mana jua.


Pada hari Jumaat saya meninjau-ninjau gambar2 di muka akhbar, walau saya bukan seorang doktor, polis atau penyiasat, gambar tubuh badan Beng Hock nampak amat menyedihkan dan menimbulkan keraguan dan tandatanya dan lansung tak dapat diterima akal sekiranya dia terjatuh ataupun terjun membunuh diri...tak mungkin...

Kematiannya perlu dibela dan mendapat pembelaan...sakit hati dan sedih sekali dengan peristiwa tersebut..'Teoh Beng Hock's body was found sprawled on the 5th floor of the Plaza Masalam'.....sedih...sakit hati.


Apatah lagi bila baca kenyataan seorang lagi mangsa siasatan SPRM bahawa beliau disiasat hanya kerana beliau telah supply bendera Malaysia kepada kawasan YB Ean Yong berjumlah RM2,400.00!!!!....untuk sejumlah wang ini SPRM telah menyoal siasat mereka hingga berjam-jam lamanya.

Saya tetap cuba upload gambar dari rumah dgn P1W1Max..tapi gagal hngga hari ini...hingga hari ini cuba bekerja dari Nissan Service Centre.

No comments: