Wednesday 27 May 2009

Sudah meninggal pun masih dilengahkan kepulangan...ISA Zalim!!

Hari ini sebenarnya saya plan untuk berehat panjang di Nissan Service Centre sementara menanti kereta saya di servis untuk mileage 90000km yang dah terlanjur ke 93000 sudah. Sejak hari Jumaat saya dan beberapa orang kawan sibuk berniaga dari USJ Summit dari Jumaat ke Ahad, kemudiannya di Kementerian Pelajaran dari Isnin dan Selasa. Sakit-sakit seluruh badan dan kepala pun pening memanjang. Apa nak buat inilah keinginan saya...bukan hanya keinginan tapi untuk mencari pengalaman seterusnya menjadi bahan untuk memperkukuhkan ekonomi keluarga dan masyarakat.

Ketika sampai di Jalan Ampang dari menghantar suami di Jalan Kelang Lama saya menerima sms dari Cikgu Laila pada jam 8.50am. "Mak Mat Sah meninggal pagi tadi". Cepat2 saya call dia semula..."mak mat sah meninggal jam 8.30 pagi"...wah...baru sangat2 lagi....saya terpaksa terus memandu ke Jalan Peel Cheras kerana appointment pada jam 9.30am. Sambil memandu saya menaip sms..."Mak Mat Sah, mertua Cikgu Laila meninggal dunia jam 8.30am. No 8, Jalan Luas 2 Kg Pandan"...dan menghantar sms kepada seberapa ramai yang termampu...hp saya jenis yang paling murah maka saya perlu send, then, pergi ke sent messages and then forward semula ke contact no yg lain....begitulah seterusnya sehingga saya sampai ke tempat servis center...memang ada juga yang merungut sebab tak dapat berita tersebut cepat, maka saya perlu explain keadaan saya dan keadaan HP yang korok tetapi berguna.

Selesai urusan di kaunter tempat servis sempatla juga saya hantarkan pesanan di blog Merah Hitam agar pengunjung setianya dan mereka yang prihatin tahu akan perkembangan terkini. Sempat juga saya uruskan untuk seseorang pergi ke sekolah Suhaib untuk menjemput Suhaib pulang dari sekolah.

Kemudian terus ambil teksi menuju ke Kampung Pandan, yang rumahnya saya sendiri tak familiar..terpaksa tukar 2 teksi...Alhamdulillah sampai bertemu Cikgu Laila yang senyum meleret melihat saya....Alhamdulillah segalanya berjalan lancar....ada beberapa orang SB yang seperti biasa datang melninjau keadaan sebenarnya...kemudian terdengar pula bunyi helikopter berlegar di atas bumbung rumah...jelas bunyinya....saya katakan pada Suhaib..."ish...agaknya helikopter ni pun datang nak survey juga"...

Saya dapat infor Mat Sah dikeluarkan dari KEMTA untuk di bawa balik ke KL jam 11.25am...tapi hingga jam 3.30 ptg ketika saya menulis ini beliau belum sampai.

Jam 2.30 petang saya beredar dari rumah Mat Sah, ambil teksi dan pulang semula ke service centre....Mat Sah masih belum sampai...kalau balik pun akan dibawa pulang semula ke KEMTA....

No comments: