Tuesday 18 January 2011

'Ops Bubar DUN PERAK' hampir ke penghujungnya.


Esok pagi 19hb Januari 2011 perbicaraan Kes Himpunan Mansuh akan diteruskan untuk hari ke 3 berturut-turut. Kebiasaannya sebagai seorang suri rumah saya tidak punya masalah besar untuk menghadiri sebarang kes yang dijalankan. Pagi menghantar anak ke sekolah dan terus pecut ke Mahkamah di Jalan Duta. Jika habis hingga ke petang saya akan terus pulang dan menjemput anak-anak dari sekolah. Syukur dengan kelapangan tersebut.

Namun esok saya harus buat pilihan walau pilihan saya memang 100% untuk menemani suami saya ke Kuala Kangsar. Perbicaraan kes 'Ops Bubar DUN Perak' sudah hampir ke hujungnya dan esok kedua-dua pihak pendakwaraya dan pembelaan akan membuat penggulungan untuk kes ini yang telah ditangguhkan sebanyak dua kali kerana kegagalan di pihak pendakwaraya. Bila sudah tiba ke peringkat penghujahan bermakna penghujung dan penamat bagi kes ini yang akan genap dua tahun pada 5 hb February ini sudah tidak lama lagi.

Maka bagi saya ianya satu detik dan hari yang pasti tidak ingin saya mahu lepaskan berlalu tanpa saya di sana, kerana sebelum ini saya pasti akan bersama. Sama-sama membantu team peguambela mencatat setiap hujahan dan keterangan di dalam mahkamah dan saya suka melakukannya.

Malah sebenarnya esok saya harus buat 3 pilihan sebenarnya antara perbicaraan Kes Himpunan Mansuh, PROTES dan juga Kes Ops Bubar DUN Perak.

Moga Allah perkenankan keinginan saya ini.

No comments: