Thursday 29 November 2012

Syukuri Nikmat lapang sebelum sibuk.




Kadang-kadang ada kawan yang menghantar mesej kepada saya dan bertanyakan, "dah balik dari Penang ke, dah balik dari Fraser Hill ke dll." Sebenarnya 'percutian' saya ini hanya sebentar-sebentar sahaja. Sekadar mengikut suami, menemaninya memandu ketika bertugas luar daerah untuk hadiri mesyuarat dan event syarikat. 

 
 Alhamdulillah, sebahagian nikmat apabila menjadi surirumah dan mencuba berniaga sendiri kecil-kecilan.

Hari ini saya mensyukuri nikmat lapang dan 'senang' yang Allah limpahkan. Mencari ruang kedai makan yang membolehkan saya online. Gunakan masa sebaiknya. Makan minum ala kadar dan duduk diam sehingga suami selesai tugasnya dan kami pulang semula ke rumah. Malam ini kalau berkesempatan akan terus beri sokongan untuk pelacaran komik baru Zunar Kartunis di KL Selangor Chinese Assembly Hall.

Esok dan hujung minggu saya dan rakan akan meneruskan usaha mengisi kantong untuk perjuangan Hope2walk dan rumah Anak yatim Ummu Salamah juga kantung perjuangan hidup keluarga.

Begitulah putaran kehidupan. Senang, susah, silih berganti.

No comments: