Wednesday, 6 October 2010

Bergambar bersama Maher Zain?????

Orang ramai heboh memperkatakan tentang Maher Zain...di sana sini bergambar dengan Maher Zain. Hah..saya cemburu juga sebab lama tak berkongsi gambar apa-apa, jadi saya nak kongsi gambar kami yang satu ketika dulu jadi juga dikerumuni oleh jurugambar:))

Sekali sekala dapat juga kami bergambar bersama..inilah kami yang sering diperkatakan oleh diri kami sendiri dan bukan orang lain kerana kamilah yang sedang mengharunginya sejak hampir 3 tahun yang lalu. Kini kami berulang alik menapak dan turun naik lif mahkamah jalan Duta.

Ha..bukan mudah untuk kami dapat bergambar bersama para peguam kami yang sungguh dedikasi ini. Di dalam gambar ini hanya kelihatan dua orang dari hampir 10 orang peguam yang mewakili kami. Turut bergambar bersama kami ialah Saudara Roger dan Saudara Nasha. Sungguh dedikasi mereka datang tanpa perlu dipanggil dan disuruh. Merasakan ini adalah tanggungjawab mereka menegakkan keadilan dan menjunjung prinsip Hak Asasi Manusia.

Kami sebagai yang tertuduh dan didakwa sudah tentulah perlu hadir atau waran tangkap akan disebut menjadi pengganti diri.

Jangan main-main turut ditangkap bersama kami adalah dua orang warga emas, dua orang paling depan kiri, Pakcik Nawi, dan sebelah kanan Pakcik Zamhuri. Mereka ditangkap bersama kami di Demo PROTES kerana mereka memakai baju Unit AMAL dan pegawai yang menangkap telah tidak faham maksud AMAL apabila ditanya oleh peguambela, Amer Hamzah.

Soalan dari Peguambela Amer Hamzah dan jawapan dari pegawai penangkap ASP Rajendran.

Soalan : Apa maksud AMAL?

Jawapan : Amal satu perkataan yang umum.

Soalan : Apa maksud perkataan AMAL?

Jawapan : Bergantung pada apa konteks yang digunakan.

Soalan : AMAL bermaksud 1 perkataan yang positif baik.

Jawapan : Tak tahu tak faham.

Soalan : AMAL buat kebajikan-charity.

Soalan : Saya tak nak jawab soalan tersebut terlalu umum.

Itulah cerita kami...kena tangkap sebab berhimpun....

INSYAALLAH...INSYAALLAH...yang berkumpul kerumun Maher Zain tak akan ditangkap....

Kesian pakcik Nawi dan Pakcik Zamhuri dah di usia emas harus menghabiskan waktu-waktu berhimpun di dalam mahkamah....bersama kami-kami....


oooopppppsss.....Maher Zain lagi ke ni....ramai kerumun.....polis pun kerumun???

Ini gambar yang sempat diambil di Mahkamah Rayuan Kuasa-Kuasa Khas Jalan Duta ketika mendengar permohonan pelajar UKM4 yang dituduh di bawah AUKU kerana kononya mereka menolong parti politik di PRK Hulu Selangor...


Kes mereka didengar sama hari dengan perbicaraan Kes PROTES dan di level yang sama dengan kamar mahkamah kami...maka kami pun tumpanglah memanggil wartawan dan jurukamera mengambil gambar kami.

Akhir sekali..bagi yang telah berkunjung di entry ini kerana 'key word' Maher Zain...haruskah aku memohon maaf???????

Tapi tiada maaf pada polis yang pantang lihat kami berkumpul lebih dari 3 orang ke atau 5 orang ke bila ada perhimpunan aman...kami berhimpun dengan aman......

4 comments:

Pak Oncu said...

Yg mana satu Maher Zain ,,,, ?? hahahahhahahahahaha

ummu asiah said...

Pak Oncu...

tu lah...tak sampai-sampai pulak dia kat situ....:))

anakmuaallaf said...

Kak Nash.
Cubalah duit beli tiket diberi kepada pejuang ini..tertampung juga duit minyak n tol...

ummu asiah said...

Zaleha...

ish..ish...kami ni bukanlah terkenal, tk pegang apa jawatan pulak tu...

tapi ini buatkan akak teringat ttg dinner yg pernah depa buat utk kes2 yg libatkan Mat Sabu n pelancaran tabung Tiram ke apa nama dia tah..dahla gambar kami dimasukkan dalam video yg depa buat utk pelancaran...:))

tapi tak pa..misti ada org yg lebih susah dari kami...at least kes akak kat KL jugak jadi takla menderita sgt...tiap2 kali pi balik bayaq tol RM 4 sbb nak cepat kena ambil DUKE...sat saja sampai..tapi KK nak nangis jugakla nampaknya kalau lambat habih...:((