Wednesday, 26 November 2008

Apakah ISA Wajar.........Saksikan....dan Hayati....

Tertulis dan diucapkan...Perdana Menteri Malaysia-Pak Lah mengatakan bahawa dia akan menggunakan ISA jika perlu tanpa ada rasa bersalah...

Hakikatnya menahan seseorang tanpa dibicarakan adalah salah dan Haram. Ianya menyebabkan hak asasi seseorang individu untuk dibicarakan di Mahkamah Terbuka telah terhakis...apatah lagi selama 60 hari ditahan mereka secara total berada di bawah cengkaman pihak polis dan dizalimi.

Pak Lah kata lagi kerajaan tetap prihatin terhadap kebajikan anak isteri dan keluarga tahanan ISA walaupun tindakan tegas diambil terhadap mereka yang menggugat keselamatan negara...namun hakikatnya kan Pak Lah...semua keluarga ini hidup terseksa dan dizalimi..ada anak yang meninggal tanpa sempat bertemu dengan ayahnya kerana proses yang sengaja dilambat-lambatkan, anak dan isteri yang menderita, mengalami tekanan jiwa, masalah kewangan sudah tak perlu disebutkan lagi...isteri-isteri terpaksa memohon diceraikan kerana tidak tahu sampai bila suami mereka akan terus ditahan. SB-SB juga mengambil kesempatan mengganggu keluarga terutama sekali isteri tahanan ISA..apakah ini menunjukkan kebajikan keluarga mereka terbela...???

Apakah ISA masih wajar digunapakai..apakah akal manusia yang sehat dan hidup dan menerima satu akta yang zalim begini????

Mansuhkan segera akta ISA!!!

Bebaskan Semua Tahanan ISA!!!

4 comments:

Fakhzan Marwan said...

I wonder, do they know the concept of munafik? Pabila bercakap, ia berbohong, pabila ia berjanji, ia memungkiri?

huh, sila lah jawap kat akhirat kelak, kalau berani jawap la kan..

ummu asiah said...

memang susah nak jawap tu..kat dunia memang tak ingat nak mati dan akan bertemu Allah..patutnya kalau fikir apa saja yg kita buat adalah kerana Allah pasti tak kan buat benda yg tak baik..aman dunia..hhmm..

Abang Long said...

Salam hormat wahai Puan.

Maaf cakap, dari dulu lagi saya memang MELUAT+BENGANG+MENYAMPAH+MARAH dengan seekor PARIAH yang bernama MA'AMOR ni !

Rasa macam lari tajuk, tapi kena cerita juga.

ummu asiah said...

abg long..

saya baru tahu siapa dia sebenarnya..

ingat lagi kes sausage dulu..kecoh seluruh malaysia..sedangkan banyak juga lagi isu yang penting yang perlu diketengahkan oleh mereka.