Friday 24 September 2010

Bergambar...Kejayaan : "KES ROSMAH BINI PUAKA"

Terjaga dari tidur di awal pagi saya masih lagi berkira-kira dan mencongak-congak di fikiran samada saya harus pergi atau tidak ke Mahkamah memberikan sokongan...berat rasa hati kerana sudah terlalu lama enak-enak di rumah dengan tugas sebagai suri rumah dan ibu....namun jauh di sudut hati saya lebih berat ingin korbankan masa memberikan sokongan kepada mereka kerana saya senasib dengan mereka....namun nasib mereka mungkin lebih teruk kerana mereka dicengkam oleh AUKU...silap langkah dengan kezaliman yang memuncak mereka akan gagal meneruskan pelajaran mereka....maka saya kuatkan azam dan semangat dan siapkan diri menuju ke Mahkamah Kuala Lumpur....

Sebaik sampai dan dapat ruang untuk duduk terdengar Puan Hakim tiba di minit terakhir bacaan keputusannya "Mahkamah mendapati pihak pendakwaan telah GAGAL.........."

SYUKUR dengan KEMENANGAN...


3 dari 5 orang yang dibebaskan pagi ini......PUAS HATI....BERANI....STUDENT POWER!!!


Polis tetap ganggu...tak boleh pasang banner....

Mahasisiwi turut hadir beramai-ramai memberi sokongan...berdiri jauh sedikit....tapi masih berani untuk turut sama hadir memberikan sokongan kepada sahabat-sahabat. POWER!

Gembira dan terharunya seorang ibu yang gigih datang memberikan sokongan kepada anaknya.

Pelukan mesra, bangga dan terharu....."Makcik tahu siapa anak makcik" jawab makcik tenang dan confident tentang anaknya apabila ditanya oleh wartawan apa perasaan makcik apabila anak dituduh dalam kes "Bini Puaka" ini.

"Makcik berterima kasih kepada bersyukur kepada Allah dan kepada semua yang datang berikan sokongan,"

KEJAYAAN!!!

KEGEMBIRAAN!!!

KESYUKURAN!!!

Radzlan Jalal salah seorang peguam muda yang mewakili ke 5 orang mahasiswa yang dituduh.



Akhirnya.....saya tidak sabar menanti detik-detik kemenangan untuk kes-kes yang sedang saya lalui kini...saya yakin dengan bantuan dari Allah jua dan kegigihan dan kebijaksanaan peguam 3 kes yang berkaitan dengan diri saya akan menyusul dengan kegembiraan dan kesyukuran yang Justify Fullsama.

No comments: