Friday 24 September 2010

Cerita Semalam untuk esok.

Ya Allah tidak tahu betapa inginnya hati ini menulis, menulis dan menulis. Tetapi mengapakah tidak ada ilham yang bagus mengalir keluar. Diri ini terus membaca dan membaca keiah-kisah kehidupan yang begitu memberi kesan dan pengajaran yang besar dan hebat dalam kehidupan.

Menulis bukan hanya untuk menulis dan berkhayal, ini kisah hidup yang nyata dan sungguh penuh dengan pengajaran. Ini yang saya impikan.

Satu waktu dulu di awal dunia berblogging saya mula mengenal ramai teman-teman bloggers yang menulis menceritakan tentang kehidupan mereka. Saya belajar dari mereka. Namun semenjak menulis cerita kehidupan saya yang berkait rapat dengan dunia politik semasa membuatkan saya sudah lama tidak menjenguk dunia mereka yang penuh warna-warni, suka duka, penuh cabaran dan liku-liku dan ranjau.

Hari ini entah bagaimana terdetik hati untuk menjejak kesah hidup mereka semula. Untuk memetik kisah kehidupan yang mungkin mempunyai banyak pengajaran dan memberi ilham untuk saya terus menulis merungkai dan melapangkan dada saya yang serasa sesak kerana menahan keinginan untuk bercerita.

Dari laman Facebook Kak Cik Jamilah Rejab, terus saya ziarahi blognya Nyanyian Angin untuk menyusuri pautan ke blog teman-teman alam maya yang satu ketika lalu. sering saya ikuti cerita mereka. Sudah terlalu lama saya tidak menziarahi mereka yang mula membuatkan saya kenal dengan dunia menulis tanpa sempadan ini.

Laman blog Pak Payne sudah berpindah ke alamat baru namun masih mengekalkan alamat lama dengan pautan ke blog ummuasiah masih di sana. Terima Kasih Pak Payne.

Pak Payne seorang yang amat pemurah, rupanya di buklan Ramadan beliau membuka peluang untuk beramal untuk mengajak teman alam maya menulis, saya terlepas, namun saya sendiri tidak ada apa yang menarik untuk dikongsi ingatan Ramadan-Ramadan yang telah berlalu.

"My Story" Suria Kelang rupanya satu blog yang sungguh memberi kesan di hati saya untuk membaca dan terus membaca. Beliau adalah pemenang untuk peraduan "Write-lah" dari blog "Diary sebelum bersara melalui ceritanya "Abang".

"Write-lah"....kini anda bacalah cerita mereka yang penuh warna-warni kehidupan yang penuh cabaran namun diolah menjadi kehidupan yang penuh keinginan untuk mencapai kejayaan bukan hanya di dunia lebih-lebih lagi di Akhirat kejayaan di Mahkamah Allah Yang Maha Berkuasa.

No comments: