Friday 24 September 2010

Zunar ditangkap..Pelancaran diteruskan.

Hari Selasa lepas saya mendapat panggilan telefon dari Saudara Zunar. dalam hati sudah tahu apa tujuan Zunar menelefon saya pada pagi itu...memang benar telahan saya. Zunar buat jemputan untuk saya, suami dan anak-anak turut hadir dalam pelancaran buku kartun terkininya pada malam ini.

Sejak itu memang kami sudah simpan niat untuk pergi dan tengahari tadi ketika makan tengahari kami sudah buat perancangan jam berapa paling sesuai untuk kami bertolak kerana majlis pelancaran bermula jam 8 malam di Selangor Chinese Assembly Hall.

Sejak dari tengahari tadi sudah dapat mesej dari Facebook Zunar bahawa polis sudah mula menyerbu pejabatnya dan kemudian baru sebentar tadi mendapat mesej pula bahawa polis sudah menangkapnya.

Apa dah jadinya...memang kita faham sangat dengan kerenah polis yang bekerja atas arahan....tak sudah-sudah nak bagi orang marah!!!!

Namun ZUNAR tetap LAWAN TETAP LAWAN....dan kami juga akan MELAWAN!!!!!

Mesej terakhir dari ZUNAR melalui Facebooknya berbunyi...

Zunar Kartunis Zunar sini. Saya skrg sedang ditahan di balai polis brickfeild utk soal siasat, lps ini akan di bawa ke ipd pj. Pesan saya prgm mlm diteruskan walau tanpa saya. Terima kasih atas sokongan.

No comments: