Monday 19 April 2010

SUBHANALLAH: FENOMENA HALO


Pagi tadi telah diadakan sukan tahunan di sekolah anak kami yang bongsu, Asiah, Sekolah Rendah Islam Pintar. Sukan diadakan di Sekolah Taman Melati. Saya dan suami bergilir menemaninya di sana. Hampir tengahari saya pulang membawa Anak kedua, Asma' yang masih panas badannya sebaik pulang dari penamaan calon P094.Namun belum sempat berehat dah meneriman panggilan telefon dari abah asiah yang Asiah merengek nak balik pula..geram juga saya, maklumlah baru balik rumah dan merancang untuk mengemas dan memasak.

Namun setelah mendengar arahan suami supaya saya keluar dari rumah dan mendongak ke langit baru saya faham kenapa.


"Umi, keluar rumah tengok ke langit" arah suami saya.

"Kenapa pula"...jawab saya kehairanan.

"Keluar je lah..tengok matahari, sebab tu lah Asiah nak balik"

Cepat-cepat saya keluar sambil membawa handphone. Memang terpana juga...silau mata dibuatnya....dalam hati berkata boleh ke nak ambil gambar ni...cuba juga.

Kemudiannya Asiah menelefon pula saya " Umi, Asiah nak balik, umi ambil la Asiah, Abah nak main futsal."

Setelah memahami keadaan dia cepat-cepat saya keluar untuk menjemput dia pulang.

Kesah Asiah trauma boleh baca di sini "Ummi ampunkan semua dosa-dosa Asiah ummi". Hingga kini jika ada situasi seperti hujan lebat, ribut dan angin kuat, Asiah masih lagi ketakutan. Namun Alhamdulillah sejak bertukar ke sekolah baru di Sekolah Rendah Islam Pintar, Asiah sudah lebih baik dari sewaktu awal dahulu,. Alhamdulillah.

Fenomena Halo boleh dibaca di sini dan di sini.

No comments: