Thursday, 7 January 2010

Siapa mereka ni????

Gambar-gambar aksi di bawah dirakam oleh saya di hadapan Kedutaan Mesir ketika kumpulan Viva Palestine Malaysia berkumpul untuk menyerahkan Memorandum Bantahan kepada Tuan Ambassador Mesir.

Ketika berjalan menuju ke perkarangan bangunan Kedutaan Mesir, Tuan Presiden JIM Hj Zaid Kamaruddin kebetulan bertanyakan kepada saya sekiranya saya mengenali SB SB.

Jawab saya pada Hj Zaid " mudah je Akhi Zaid, depa ni selalunya yang tak pakai tag di leher tapi sebuk mengambil gambar dan mengambil nota".

Posing istimewa....eeeee...nama orang yang sengeh semacam ni tak silap saya ialah Inspektor Taufiq kot, dia lah yang mengetuai delegasi-delegasi dari Cawangan Khas. menjalankan tugas dan amanah.

Dia sengeh kerana Puan Jamaliah (dari Complete/VPM) mempelawa si Inspektor untuk bergambar bersama..katanya.."jomlah bergambar sama dah hari-hari dok call saya"...hah kena sebijik...tu lah salah satu cara mereka nak harass dan ganggu usaha kita bila kita hendak melakukan apa-apa aktiviti.
Habis nama orang dia nak minta, dia sibuk juga nak minta nama anak gadis Puan Azra Banu yang turut hadir di sana. Entah apa-apa tujuan depa ni pun tahulah..tapi itulah hakikat kerja mereka...mengintip!!!!

Yang best juga bila dia dan gangnya sudah mahu beredar dia bersalaman dengan Hj Zaid Kamaruddin, Tn Haji Zaid bertanyakan siapa namanya..jawabnya..."saya kenal Hj Zaid, selalu jumpa selalu cakap-cakap"...lebih kurang macam tu lah jawapannya sambil tersengeh dan beredar....inilah orangnya yang menjaga pergerakan Tn Presiden JIM agaknya...Tn Haji Zaid...hati-hati ye...ingat betul-betul muka orang ni lepas ni...simpan dalam memori imej mukanya...jadi kalau jumpa lain kali dan dia cuba korek-korek cerita jangan cerita dan beritahu...jangan mudahkan tugas mereka!!!

Wah sebok betul tu...compare notes agaknya..nanti balik kena present pada boss tu...catit betul-betul....


Sakan ni...memang rajin dan berdedikasi...kalau saya salah dan anda di di dalam gambar ini bukan SB...minta maaf la ye...tapi ada gaya tu....

Pastikan tulis betul-betul nama yang tercatat di atas name kad tu...apalah bawa je balik bagi kat boss...

Video Camera turut digunapakai....teringat kesah-kesah dalam kes-kes mahkamah yang sedang berjalan berkaitan perhimpunan aman yang didakwa perhimpunan Haram...

Berkerut-kerut mulut dan muka...yang no 2 dari kanan tu bukan SB...dia ahli JIM...tolong intai-intai dan dengar-dengar...katanya habis depa ni dok catat apa yang tercatit di atas banner yang dipampangkan seperti di bawah...tulis setiap satu ayat...aksi sebegini memang sentiasa dapat dilihat dilakukan oleh mereka yang memang kita akan yakin bahawa mereka adalah SB...buat apa nak catat..kan ada yang bawa kamera dan video cam, ambil je la gambar macam di bawah ni...


Inilah antara tugas mereka...tidak ada salahnya nak ambil gambar, nak catit atau apa saja...tetapi tujuan mereka adalah untuk sebaliknya...mengintip namanya...lepas tu buat cerita bukan-bukan untuk mengenakan kita....

Buatlah kerja baik-baik dan untuk kebaikan....


4 comments:

Isa said...

Salam ummi,

Itulah kerja orang2 yang tergolong dalam kategori celaka.

(maaf bahasa saya memang kasar sikit.. hahaha)

Macam-manalah hasil pendapatan mereka bagi makan anak bini.

Baik pi kerja kilang lagi berkat dan halal.

ummu asiah said...

Isa..

Sebenarnya mereka inilah yang mengganggu keselamatan awam...mennganggu hak asasi manusia..menjalankan tugas tanpa memikir apa yang baik dan buruk..

Anonymous said...

Ya Allah, engkau keraskan lah lidah polis-polis yang zalim ini ketika sakaratul Maut.

Ya Allah, kau layan lah mereka sebagaimana mereka melayan manusia seperti anjing dan kain buruk. Kau tempatkan lah mereka bersama firaun, iblis dan haman.

Engkau jadikanlah zuriat2 yang makan duit haram ini, anak2 syaitan yang bakal memenuhkan neraka-Mu.

Ya Allah, Ya Jabbar, Ya Qahhar. La Haula wal Quawata illa Billah..

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,情色論壇